Retur och Reklamation
Retur:
Hos oss har ni 14 dagars öppet köp från det att du hämta ut din beställning.
Du som kund står för returfrakten av varan. Vi mailar en retursedel till dig med returnummer som du printar och sätter fast på din retur. Vi har en fast returfrakt kostnad på 99 kr.
Ett returnummer måste alltid bifogas. Returer utan godkänt returnummer skickas tillbaka till avsändaren.
Varan får inte ha varit använd, monterad eller ha bruten plombering.
Har ni gjort ett felköp ? Returnera varan och lägg en ny beställning på varan du vill ha.
Instruktioner:
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Retur fraktkostnad kostar 99kr . Summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka.
- Vid godkänd returanmälan får ni ett returnummer och en fraktsedel på mailen.
- Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör*
- Bifoga alltid giltigt köpbevis. Lägg med kopia på följesedel/kvitto med returen.
- Returen ska returneras inom 10 dagar annars avslutas ärendet.
Ångerrätt gäller inte, varor som har tillverkats enligt kundens begäran ex lika låsning eller enligt nyckelnummer. Varor som är beställningsvaror på webbutiken. inte heller förbrukningsvaror som batterier. gäller inte ångerrätt. Ångerrätt gäller inte för produkter där plomberingen/förseglingen på förpackningen har brutit.
Observera att det är du som kund som ansvarar för att varorna kommer tillbaka till oss hela och oskadade, vi rekommenderar därför att du skickar varorna väl emballerade.
Reklamation:
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi få in och undersöka produkten.
I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.
Instruktioner:
Denna instruktion gäller alla typer av reklamationer, Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i blanketten.
Beskriv felet på varan , även om ni har pratat med kundtjänst.
Observera att det är du som kund som ansvarar för att varorna kommer tillbaka till oss hela och oskadade, vi rekommenderar därför att du skickar varorna väl emballerade.
Skulle det visa sig att det inte är något fel på varan så kommer ni som kund bli debiterad på varan och 250kr för frakter och expeditions avgift.